2014m. Klubo nuotraukos

Savaitgalis – erotikos paieškoms

Praktika fotografams

Pirmoji seminarodalis šiandien – fotografinio meistriškumo pamoka tema „Moteris viešbutyje”. „Pakvietėme fantastišką fotografę, erotinių šokių specialistę ir pedagogę L. Kuliešienę iš Klaipėdos. Ji surado keleta merginų, kurios nesidrovės išsirengti nuogos ir fotografuotis įvairiose viešbučio erdvėse: miegamuosiuose, vonios kambaruose, restorane, SPA centre, vadens procedūrų patalpose,laiptinėse ir holuose. Tai bus kažkiek panašu į užsiėmimus Dailės akademijoje per žmogaus anatomijos ar piešimo paskaitas. L.Geležiūtė, buvusi šokėja, parodys „darbines” fotomodelių pozas. aš pademonstruosiu dviejų apšvietimo sistemų: klasikinės šveicariškos „Elinchrom” ir šiuolaikinės „Nikon Creative” galimybes”, – kalbėjo A.Sendrauskas. Pasak fotomenininko praktikos šiame seminare įgis ne vienas. „Seminarui svarų teoretinį pagrindą ketina padėti garsiausi lietuviškos meninės fotografijos ekspertai ir tyrinėtojai S.Žvirgždas ir S.Valiulis”, – renginį pristatė Palangos fotoklubo vadovas.

Būna vulgarios

A.Sendrauskas pasakojo, jogidėja surengti erotikos seminarą kilo kartu su spaustuvės savininku klaipėdiečiu Sauliumi Jokužiu, dalyvavusiu galerijos „Vėtra” atidaryme. „Erotikos klausymas mene seniai užmirštas, kaip ir moralė, etika, kompozicija, saviraiška, žmogiškumas. dabar nuogo kūno visur daug, į tai nebekreipiama dėmesio. Lietuvoje erotinė fotografija nėra išskirtinė. Štai latvių fotomenininkai turi savo stilių, išskiriantį moters kūno romantizavimu. Lietuviai išrenginėja ir fotografuoja moteris tradicinėse vietose: smėlynuose, senamiesčuose, palėpėse ir kitose erdvėse, neturinčuose nieko bendro su moteriškumu. Tos sąsajos dažnai būna vulgarios”, – apie meniškumo trūkumą erotikoje kalbėjo renginio orgnizatorius.

Atominė bomba

Pasak A.Sendrausko, seminaro tikslas – sukviesti lietuviškos meninės fotografijos akto pradininkus, kurie šiandien dar kūrybingi. „Pavyzdžiui, Rimanto Dichavičiaus erotinių nuotraukų albumas „Žiedai tarp žiedų” šeštadalyje pasaulio, tiksliau, buvusioje Sovietų sąjungoje prilygo atominės bombos sprogimui, nes iki tol moteris fotografijos menebuvo vaizduojamos tik socialistininio realizmo buityje”, – prisiminė A.Sendrauskas.

Ryžtasi ne visos

Fotomenininkas tikino, jog apsinuoginimas prieš fotoobjektyvą – tai moterų ir merginų saviraiškos forma bei galimybė. „Palangos fotocentre pastaruoju metu fotografuojasi daug moterų: jaunų, besilaukiančių vaikelio, mėginančių atrasti save. Galbūt tai labiau buitinės fotografijos pakraipa. Tačiau mažų ir uždarų bendruomenių dailiosios lyties atstovės nusifotografuoti nuogos ryžtasi kitur: klaipėdoje, Nidoje. Siekiama, kad niekas nepamatytu ir nesužinotų, tačiau bent kiek sėkmingesnė nuotrauka parodoma artimiesiems, draugams, dedama į interneto tinklapius”, – pastebi fotografų klubo vadovas.

Labiau moterys

Moteris, kuri pasiryžta apsinuoginti meniškai nuotraukai, anot A.Sendrausko, turi būti labai moteriška senąja moralės, etikos ir dorovės prasme. „Tik tada ji pati panorės įsiamžinti „ne kaip visos”, o kaip moteris. Fotografuojant nuogą moterį, tenka daug didesnė atsakomybė, tai yra sunkiau”, – pasakojo fotografas. Moteris – pagrindinis erotinės fotografijos objektas. „Lietuvos meninės fotografijos istorijoje turime mažai fotografų, įamžinusių nuogą vyro kūną – nebent Snieguolė Michelkevičiūtė, Virgilijus Sonta”, – svarstė A.sendrauskas.

„Vakarinė Palanga” 2009-04-18 Nr.28